کد مطلب:316170 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:250

شباهت حضرت اباالفضل با پدرش
حضرت اباالفضل (علیه السلام) در بسیاری از امور اجتماعی مانند پدرش، حضرت علی (علیه السلام) بود. به این نمونه ها توجه كنید:

عباس (علیه السلام) پشت و پناه امام حسین (علیه السلام) بود، درست مانند پدرش كه پشت و پناه حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) بود.

همان شجاعت، استقامت، مردانگی، قدرتمندی كه حضرت علی (علیه السلام) در جنگهای بدر و خندق و احد ابراز داشت، حضرت عباس (علیه السلام) در كربلا جلوه گر ساخت.

همان گونه كه حضرت علی (علیه السلام) هر شب به یتیمان و مستمندان مدینه سركشی می كرد و برای آنها نان و خرما می بردند، حضرت اباالفضل (علیه السلام) نیز به اتفاق برادرش



[ صفحه 36]



بسیاری از گرسنگان و ایتام مدینه را زیر نظر داشت و برای آنها مواد غذایی و... می برد.

حضرت اباالفضل (علیه السلام) مانند پدرش كه باب الحوائج پیغمبر (صلی الله علیه و آله) بود و هر كس برای حاجتی نزد ایشان می رفت، اول باید به سراغ علی (علیه السلام) می رفت، حضرت امام حسین (علیه السلام) نیز برای رفع حوائج مردم، بیشتر آنها را به حضرت عباس (علیه السلام) معرفی می كرد.

آری این قدر شباهت به یك امام نمی تواند عادی باشد. این خصوصیات و شباهت ها است كه باعث شد حضرت قمر بنی هاشم به چنین مردی در تاریخ اسلام تبدیل شود. مردی كه الگوی عالی برای مردانگی و جوانمردی و ایثار و گذشت و فداكاری است، مردی كه آئینه تمام نمای ولایت پذیری است، و در آخر نیز جان خود را فدای این راه می كند. باشد كه این چنین فردی الگوی ما در زندگی باشد كه هم سعادت دنیوی و هم سعادت اخروی شامل حال ما گردد.



[ صفحه 37]